Resultatet av digitaliseringen
- Har skapat en egen webbsida via Google Sites. Sidan samlar ihop all nödvändig information om företaget, som tidigare spreds via sociala medier.
- Ett kontaktformulär gav upphov till en ny idé om ytterligare ett formulär för online-beställning av pizza, som nu till 80 procent sker via webbsidan.
- Planerar att även göra övriga gårdsprodukter tillgängliga för beställning online, vilket ytterligare effektiviserar försäljningen.
Enkelheten och den egna kompetensen viktig
Styrkan i vår egen webbsida är att den är enkel och att jag vid behov snabbt kan göra ändringar. Hade jag inte haft den kompetensen hade sidan inte varit lika användbar. Sedan ligger det lite i vår filosofi att göra allt själva, allt ifrån bygga restaurangkök till att lära sig att laga mat. Vi trodde först att vi inte hade råd men en riktig företagswebbsida, efter stöd och rådgivning av Peter Gunnebro från Compare och Be Digital förstod vi att det var genomförbart. Och jag måste säga att jag är jäkligt nöjd med resultatet!