Resultatet av digitaliseringen
- Förbokningen av liftkort ökade med 50 procent
- Gästerna får ett sms när utrustningen finns att hämta, eller kan få den levererad till boende
- Istället för att stå i kö för att hyra skidor och köpa liftkort hinner gästerna åka mer skidor
- Medarbetarna mår bättre och är mindre stressade när inte alla hämtar sin utrustning samtidigt
- Ju fler som förbokar sig, desto lättare blir det att planera
Kunden i fokus
Vi har digitaliserat oss successivt i 15 år. Men tidigare har vi bara utgått ifrån vad som går att göra rent tekniskt. Vi har byggt på med fler funktioner utan att tänka på helheten och flödet som gästen går igenom vid bokningen. När vi kom på att vi kan utnyttja tekniken till att göra något som är snyggt och enkelt bestämde vi oss för att göra om allt och ha användaren i fokus hela vägen.
Vi började med att bygga nya hemsidor och valde WordPress som plattform. Vi tycker att det är ett flexibelt, intuitivt och kostnadseffektivt webbpubliceringsverktyg. För att integrera webben med vårt befintliga bokningssystem R360, har Advant byggt ett gränssnitt som gör att vi kan hämta uppgifter från bokningssystemet och visa dem på webben. Besökaren märker inte någon skillnad, utan upplever att de är kvar på vår webb genom hela processen.
I bokningssystemet finns möjlighet att boka allt från liftkort, skidhyra och boende. Dessutom är kassasystem och incheckning integrerat i samma system. Här får gästerna fylla i alla uppgifter som behövs, exempelvis vikt och längd, för att hyra skidor.
Vi har också valt att ha en chatt för att vara lättillgängliga för våra gäster. Den är enormt bra och vi får in allt fler frågor den vägen. Det går snabbare att prata så än via mejl och det är smidigt att guida dem på webben genom den.