Resultatet av digitaliseringen
- Vi når ut bredare i Sverige och har nått helt nya marknader i andra länder.
- Vi får in ordrar kontinuerligt även under lågsäsong.
- Kunderna blir nyfikna och hör av sig för att prata om materialet, vilket ofta leder till försäljning.
- Våra nya kunder hittar oss lätt genom Google.
Kostnadseffektiv e-handelslösning integrerad med alla vanliga betalningslösningar
Micklagård valde plattformen Textalk Webshop som e-handelslösning. Fördelarna med Textalk är att de erbjuder ett mångsidigt administrationsverktyg och kan integreras med alla de vanligaste betalningslösningarna, exempelvis Klarna, Visa, PayPal, Dibs, eller faktura. De samarbetar även med alla de logistiktjänster och affärssystem som används inom e-handelsbranschen i Skandinavien, vilket gör det till en komplett lösning. Webbshopen är utvecklad av produktionsbyrån Staffster i Karlstad.
Som komplement till webbshopen jobbar Micklagård frekvent med innehåll i sociala medier där de lyfter produkter som är aktuella utifrån säsong. De kopplar även ihop de olika kanalerna för att stärka varumärket, öka synligheten och underlätta kundresan. Som exempel visas Instagram-flödet på webbens startsida.